Wednesday, May 27, 2009

Nume

Ca in noptile cand te scalzi in propria'ti viziune, simtindu'ti amigdalele ridicandu'se incordate si fericite spre omulet.
Rememoram numele,toate acele nume care m'au invatat sa nu'mi fie teama sa stau cu mine insami.
Oamenii de la care am invatat ca a te autoexplora iti ofera posibilitati infinite,cei de la care am invatat ca pe dinantru suntem indigo si ca daca te plictisesti cu tine insuti, inseamna ca ceva nu este in regula.
Portishead-eram atattt de mica atunci cand am gasit'o, Angelo Badalamenti,cel ce a infaptuit minunea de soundtrack pentru Twin Peaks,soundtrack ce mi'a bantuit cu gratie copilaria,alaturand incantarea terorii initiale. Apoi Goldfrapp, Amon Tobin, Mum, Pulp, Joy Division, The Knife, Max Richter, Soap&Skin, Erik Satie..
Si nu numai la aspectul muzical ma refer,ar fi prea putin just sa nu amintesc de cat eram de cruda atunci cand m'am deschis ca o rana liliachie citind M.Cartarescu, F.Kafka, A.Nothomb, A.Veteranyi, P.Suskind, H.Hesse, P.Bruckner..
Imi amintesc de asemenea cum, gradual, am unit "piesele",cum le'am ordonat cronologic pentru a'mi forma o imagine de ansalmblu,cum am descoperit incet influenta unor artisti asupra altora.
Imi amintesc despre incantarea cu care ma uitam la operele celor ce mai tarziu mi'au devenit favoriti.
Uitam sa clipesc. Imi aminteam sa clipesc doar atunci cand imi lacrimau ochii din nevoia fireasca de a se umezi.
G.de Chirico, S.Dali, R.Magritte, F.Kahlo, P.Gauguin, M.Ernst, G.Braque, G.Klimt...
Pastrez toata aglomeratia de nume de mai sus ca pe un sol fecund din care omologul meu vegetal isi trage seva.
Daca as fi fost o soprana, le'as fi cantat noaptea la luna pana s'ar fi scandalizat vecinii. Dar nu sunt o soprana,slava domnului,asadar am decis sa le torn aici pe toate.

2 comments:

Cristescu Bogdan said...

Când dau de oameni ca tine mă întreb dacă în viaţa următoare voi trăi şi eu aşa.

Unele lucruri le faci o dată, iar timpul lor este oricând, dar dacă acum faci ceva de ce să faci altceva?

Oricum, e bine să educi copii, tu ai să le dai multe!

Ana said...

multumesc frumos,esti gentil:)